Gyroskop

Dušan Slavětínský dslav
Středa Březen 17 11:44:42 CET 2004

Pulzy gyra Graupner maji delku 1000mS - 2000mS to je z krajni polohy do
krajni polohy.
Gyra Futaba maji volitelnou delku impulsu a to jako Graupner nebo 650 -
1900mS.
Delka impulsu 650 -1900 se pomalu opousti a dneska vsechny zarizeni
pouzivaji impulsy
1000 - 2000mS. Impulsy se opakuji asi 50 x za S. to zalezi na vysilaci a
na prijimaci.
Dale se gyra deli na
1. klasicke mechanicke
2. klasicke piezo
3. piezo "Heading Lock"
Klasicke gyra reaguji vychylkou kormidla proti smeru pohybu takze kdyz
je gyro v klidu nedochazi k zadne regulaci smeru. Heading Lock gyro si
zapamatuje polohu a tu se snazi za kazdou cenu udrzet. rizeni potom rika
jakou uhlovou rychlosti se ma gyro otacet. Stejne je to ale gyro takze
po delsim case dojde k odchylce.