ohrivac a DC proud

Stepan Husek husek
Středa Březen 17 11:44:36 CET 2004

=?iso-8859-1?Q?Stanislav_Smejkal?= p??e:

> A jak to topi?
>
> Teoreticky by to melo fungovat jako ohrivac s polvicnim prikonem/vykonem,
> takze zbytecna investice do draheho kramu
>
> Standa

Obavam se, ze vykon nebude polovicni, ale ctvrtinovy, neb je umerny
kvadratu
proudu (tusim, ze tohle byl na stredni skole oblibeny chytak mnoha
fyzikaru).
Ale to nevadi, clovek se obcas splete.
Co se tyka dusledku, tak jednopulsni usmernovac je pomerne dobrym
zdrojem
ruseni (a to jak po kabelech, tak v bezprostrednim okoli ohrivace).
Navic,
pri proudech 10-15A uz vubec neni snadne ho odrusit. Rozumnym postupem
je
pouziti triakoveho regulatoru se spinanim v nule - schema bych mohl
dodat.
Pokud by byl ten ohrivac trojfazovy, je vsechno komplikovanejsi.
Jinak daji se koupit nase prutokace (ETA) s regulaci za 6000 Kc.

O vlivu teploty ohrevu na usazovani kamene moc nevim, pry s rostouci
teplotou
roste usazovani, ale exaktni popis deje nemam. Dneska vyrabene ohrivace
by
mely byt zevnitr vybaveny nejakou specialni vrstvou, ktera ma snizovat
usazovani. Podle zkusenosti daleko drive odejde topna spirala, nez se
usadi
kamen (ziskano v Praze, podle typu vody muze byt usazovani vyssi).

Stepan Husek