HW Pouzivani nehomologovaneho modemu vs Telecom

Michal Vanka vanka
Středa Březen 17 11:44:35 CET 2004

Ja jsem mel spise na mysli to, ze pro drahou (a kvalitnejsi) CAT5 kabelaz
potrebujete jakesi certifikace/homologace (ma-li byt nejakym zpusobem zapojena do JTS),
ale kdyz to udelate z obycejnych dratu (samozrejme jenom telefony, t.j. bez Ethernetu),
tak neni potreba nic. A nebo se mylim? Je nutno mit obycejny cerveno/zeleny drat
nejak homologovany?

Michal.

----------
Odes?latel: Serych@Panska.CZ
Komu: Multiple recipients of list <hw-news@mobil.cz>
P?edm?t: RE: HW Pouzivani nehomologovaneho modemu vs Telecom
Datum: 16. dubna 1999 7:45

Rekl bych ze jde o to, ze tesne vedle sebe jede rekneme 100kovy Ethernet a
telefon. Kdyby nejaky silenec ne ten Ether napriklad nepouzil spravny twist
kabel, ale nejaky drat typu cervenozeleny telekomacky, tak by ten Ethernet
mohl (nehlede na to, ze by nefungoval) dost vyrazne rusit ty blizke
telefonni draty.
Ale je to jen muj osobni nicim nepodlozeny nazor.
			Jakub Serych

-----P?vodn? zpr?va-----
Od: Michal Vanka [mailto:vanka@iol.cz]
Odesl?no: 15. dubna 1999 19:46
Komu: Multiple recipients of list
P?edm?t: Re: HW Pouzivani nehomologovaneho modemu vs Telecom

> ustrednou, dokonce i takova strukturovana kabelaz tam spada (mame na
> to spec. povoleni od CTU) pokud jsou v ni telefony propojene do JTS.

Ano, a to je velmi zajimave. Protoze pokud ta kabelaz neni strukturovana,
tak je primo od Telecomu provedena cerveno/zelenym (levnym) dratem,
nastrkanym do list (ustredna->telefonni rozvadec->zasuvky). Po tom by asi
nikdo 10(100)MB/s neprenesl.
Nejak mi unika smysl nutnosti homologace "dratu" a pasivnich prvku
"kabelazniho systemu",
pokud je "strukturovany".

Michal Vanka