Odfiltrovani ruseni

Martin Persich persich
Středa Březen 17 11:44:33 CET 2004

	> Hi All !
	>
	>     Pomoci rele spinam inducni zatez (elektromagneticky ventil)
napajeni 230
	> V stridavych. Pri odpojovani mi ten elektromagnet vygeneruje
nejake ruseni,
	> ktere se mi dostane pres impulzni zdroj az na mikrosprocesorovy
modul,
	> kterym ridim spinani. Osciloskop mi na 5V napajeni v tom okazmiku
ukaze
	> rozkmit +- nekolik volt. Dela to urcite ten elektromagnet, kdy
rele spinaji
	> 'na prazdno' je vsechno O.K.
	>
	> Nema nekdo napad jak to odrusit, pripadne odfiltrovat ?
	>
	> Dekuji, s pozdravem : Mikulec.

	Zkusil bych obvod elektromagnetu doplnit paralelnim zhasecim RC
clankem nebo paralelnim varistorem na odpovidajici napeti. Take neni na
skodu privod k elektromagnetu protahnout (jeden-tri zavity) pres feritovou
perlu, jake se napr. pouzivaji na kabelu u VGA monitoru. Zadna rada ale neni
100%. Mel jsem podobny problem pri spinani stykace na 400VAC - a byla to
vyslovene ducharina.

	Martin. e-mail: persich@transcon.cz