Flash

Radek Benedikt benedikt
Středa Březen 17 11:44:33 CET 2004

> Taky jsem preflashovaval nekolik BIOSu a stalo se mi, ze ten novy nejel.
> Pak jsem pouzil programator od Elnecu a zjistil jsem zajimavou vec, v
> pripade FLASH pameti od Intelu (od dalsich vyrobcu jsem to nezjistoval)
> bylo nutne pro spravne smazani cele pameti zapojit mezi 2 nozicky
> Shottkyho diodu (pri vyberu typu pameti v programu se primo ukazala
> poznamka, ktera se dala vyvolat nejakou kombinaci klaves a tam byl
> popsat typ diody i kam pripojit anodu a kam katodu). Pak uz vse bylo OK,
> bez teto diody se nedala smazat cast FLASHky a ta pak pri verifikaci
> [...]

	Jde o tak zvany "boot block", proste je potreba aby i po
smazani flash pameti zarizeni nabehlo alespon do rezimu, kdy je
mozno nacist program a spustit jej. Toho umi vyuzit i nektere biosy
a modemy, pokud se clovek podiva, tak maji dve cisla verzi,
vlastniho biosu a bootstrapu.
	Jinak je videt serioznost Elnecu, ten jejich programator vznikal
v dobe, kdy se o takovychto specialitach nezdalo a presto je lze i s
jednoduchymi "bastly" provozovat dodnes. (PS. novy LABprog48
tohle udelatko uz samozrejme nepotrebuje).

bye, Radek (benedikt@lphard.cz)