Odfiltrovani ruseni

Kamil Jirka CAMEL
Středa Březen 17 11:44:33 CET 2004

>     Pomoci rele spinam inducni zatez (elektromagneticky ventil) napajeni 230
> V stridavych. Pri odpojovani mi ten elektromagnet vygeneruje nejake ruseni,
> ktere se mi dostane pres impulzni zdroj az na mikrosprocesorovy modul,
> kterym ridim spinani. Osciloskop mi na 5V napajeni v tom okazmiku ukaze
> rozkmit +- nekolik volt. Dela to urcite ten elektromagnet, kdy rele spinaji
> 'na prazdno' je vsechno O.K.

 Co takhle premostit civku elektromagnetu nejakym vhodnym RC clenem,
ktery by napetovy impuls, ktery vznikne na civce v okamziku odpojeni
utlumil. Dalsi moznosti by asi bylo zmenit zpusob spinani, pouzit
triak a vypinant tak civku, v okamziku, kdy prochazi proud nulou,
problem je, ze triky a indukcni zatez se nemaji radi, maji tendence
se svevolne otvirat, resp. nejdou zavrit.

                                                    Kamil Jirka