Ovladani krok. motorku - help

Igor Sedlak Aigor
Středa Březen 17 11:44:31 CET 2004

Hi All,

nedavno jsem si objednal nekolik krokovych motorku, jenomze misto
unipolarnich, jsem zjistil, ze slo o bipolarni. Nejsem tedy zadnej
znalec elektroniky, ale podle toho jak jsem si s tim hral, jsem
skutecne zjistil, ze abych to roztocil, musim menit polaritu
napajeciho napeti (opravte me, jestli ti rikam blbe).
Pokusne sem si udelal i zapojeni, kterym o ovladam, ale je to
zatim bohuzel pres relatka :-#

Ve finalni verzi to budu ovladat jednocipem, ale problem je v tom,
ze bych potreboval nejaky schema, jak to rozchodit bez relatek.
V elektronice jsem bohuzel uplny zacatecnik, tak jeste sotva vim
jakej je rozdil mezi stridavym a stejnosmernym proudem :-), ale
s jednocipama sem uz par zapojeni delal, takze spis umim opravdu
jenom tu "cislicovou" podobu.

Sice vim, ze se na to delaji ruzny "stavebnice", ale snad by to slo
resit nekolika tranzistorama, nebo tak nejak. Jde o napajeni 5V, ale
bohuzel odpor vinuti ted z hlavy nevim - dodam dodatecne.

Nejvic by me pomohl asi nejakej nacrt zapojeni (staci picture), nebo
schematko v Eaglu.
Pokud nekdo neco podobnyho doma mate, please help.

Diky, Aigor.