cd-r audio

Minář Petr petr.minar
Středa Březen 17 11:44:29 CET 2004

> kolega ma oslovil nasledovnou otazkou:
> ma cd-nahravac vo vezi (tusim philips) a pouziva media oznacene:
> "cd-r for audio only" (su niekolkokrat drahsie ako "obycajne" cd-r),
> ak zalozi "obycajne" cd-r medium, nahravac ho vobec nerozpozna ...
>
> otazka: ako sa odlisuju "cd-r for audio" a "normalne" cd-r ?
> je mozne (po nejakej uprave) pouzivat aj "normalne" cd-r v nahravaci ?

Podle firmy Proca, jsou media "CD-R for audio" urcena pro vypalovacky
domaci ( ve vezi ), napr. fa Philips reklamuje svoje domaci nahravaci/prehravaci
CD zarizeni pro doma. Tyto media jsou specificka pouze pro tyto a zadne jine
zarizeni. Nevim cim !?
A taktez v nich nelze prehravat jina media, napr. CD-R.Jinak vypalovani
datoveho nebo hudebniho CD na CD-R mediu, je take rozdilne. Kazdy
pouziva jiny format. Datove CD ma velikost sectoru (neco jako cluster na HDD)
2048 By a hudebni CD ma 2353 By. V obyc. CD prehravaci budou spolehlive
precteny hudebni CD vypalene na CD-R mechanice ve formatu CD-DA ( hudebni )
na obyc. CD-R mediu. Dokonce je lze vypalit jako Multi-session, bohuzel obyc.
CD prehravac je schopen precist pouze tu prvni session.

Jinak dobry zdroj informaci o CD, CD-R a CD-RW je na:
http://www.cdr.cz

S pozdravem
                   merak