HW: Ochrana zarovky v projektoru

Ales Filip afilip
Středa Březen 17 11:44:28 CET 2004

Hello Jaromir,

pondělí, 26. dubna 1999, you wrote:

JS> ja si vzdycky myslel, ze varistor omezuje napetove spicky
JS> (pripojuje se paralelne na vstup) vznikajici napr. pripojovanim
JS> induktivni zateze, coz neni pripad zarovky. Nenapada mne jak
JS> varistorem omezit proudovy impulz Jestli se mylim, tak mne
JS> opravte.

Ne. Pripoji se do serie se zarovkou, a omezuje proudovy naraz pri
zapnuti. Ta soucastka ma odpor asi 15 ohm (alespon ta, co se pouziva
va spinanych zdrojich.
Ale ted koukam do dokumentace od zdroje, a tam pisou, ze je to
termistor, ktery ma odpor 10-20ohm, a po zahrati prochazejicim proudem
se odpor zmensi na zlomek. Kdyz jsem tu soucastku hledal v katalogu
GM, tak ji tam maji oznacenou jako varistor. Tak si vyber ;-)))

Ales Filip    <afilip@gmx.net>
Kutna Hora    <FIDO 2:423/87>
Copyright (c) 1999 Ales Filip