DCF-sobota

Pavel Rybka rybka
Středa Březen 17 11:36:05 CET 2004

At 08:26 16. 9. 1998 +0200, you wrote:
>Ahoj,
>
>Tak jsem v sobotu videl zajimavou vec. Rano, tak kolem 8.00 jsem si
vsimnul, ze na mem DCF
>budiku je 5.30. Po resetovani, opet nabehlo 5.30 a tvdohlave to bezelo
sice presne, ale
>s hodinu a pul velkym zpozdenim az tusim do nedele. (Tehdy sem si aspon
vsiml, ze uz je zase
>v poradku).  To opravdu muze vysilac bez zardeni tak dlouho bezet spatne?

On nebezi spatne. Muze jit o kombinaci 2 jevu:
1) Algoritmus budiku nastavi cas, pokud prime x-krat stejny udaj. Napr. 2x
pokud jsou prijmove podminky mizerne, tak uz potom tento udaj neopravi,
nebot nedostane platnou informaci tolikrat, aby ji prebil.
2) Mam dojem, ze jednou za mesic, nebo za delsi casove obdobi je vysilac na
jeden den odstaven. Mam dojem, ze prave v nedeli, ale zvejkacku bych za to
nedal.

V kazdem pripade se jedna o vliv ruseni, nebot DCF kod je zajisten jen
velmi primitivne (paritou) a tak je "dost" velka pravdepodobnost, ze i
spatny kod bude rozpoznan jako dobry (vzdy pri sudem poctu chyb). Pokud
jsou hodiny delany "usporne" a neoveruji dusledneji cas, je takova chyba
mozna.

Pavel Rybka, software consultant

e-mail:<rybka@iol.cz>
Privat: Jankovska 6, 140 00 Praha 4-Krc, Czech Republic
tel.: (+420-2) 900 299 65 GSM (+420) 602 31 26 83
SMS: "http://www.eurotel.cz/czi/sms.htm" -> 31 26 83