DO & IR & Data

Ales Filip afilip
Středa Březen 17 11:36:01 CET 2004

Hello Tomas,

středa, 30 září 1998, you wrote:

TED> :) No to je to nejjednodussi co muze byt - prijimac dalkoveho ovladani....
TED> :) Staci si koupit IR prijimac za cca 60kc u GM a podobne.
TED> :) Ma to tri nozicky, z toho jsou dve +5V napajeni a treti data do procesoru...
TED> :) Vyrabi to SIEMENS oznaceni SFH506.
TED> :)
TED> :) Tony Malecky OK1HMA
TED> :)

TED> SFH 506-XX musi mit IR modulaci kmitoctem XX kHz (asi 36 - podle
TED> typu), takze odhaduji, ze se da prenaset tak 10x az 20x mensi baudova
TED> rychlost. M.j. mate s tim zkusenosti? Ja bych si to take rad postavil.

Ja jsem si s tim hral. SFH 506-36 je obvod, ktery prijima na kmitoctu
36kHz. Ma v sobe filtr, takze z neho lezou cista data (bez te nosne)
Nejdrive jsem z toho mel udelany "prodluzovak" na
televizi. Na jednom konci byl tenhle obvod a zesilovac, potom kus
dratu z mistnosti do mistnosti, a na konci toho dratu vysilac, slozeny
z infraledky a obvodu 555, ktery delal nosnou 36kHz.
Fungovalo to tak, ze jsem posvitil DO od televize na SFH506, ten
prijal signal, poslal ho po dratech do vysilace. Ledka byla namirena
na televizi, a ovladala ji.
Potom jsem tohle zarizeni mel pripojene k pocitaci, na paralelni port.
Na jeden bit vysilac, a na nejaky signal (snad PE) prijimac. K tomu
jsem si napsal kratky programek v Pascalu, ktery po spusteni zacal
prijimat data z SFH. Takze jsem posvitil dalkovym ovl. na prijimac,
data se ulozila do pocitace, a kdyz jsem je poslal z pocitace na
vysilac, televize se prepinala.
Bohuzel, ale neumim programovat, tak to skoncilo timto jednoduchym
pokusem, a hardware se mi od te doby vali kdesi v supliku.

Tim jsem chtel rict, ze ten obvod SFH506 je funkcni, na to jak je
jednoduchy, a vysilac se da udelat take za par korun.

Ales Filip    <afilip@gmx.net>
Kutna Hora    <FIDO 2:423/87>
Copyright (c) 1998 Ales Filip