ADM2000 vs. kmitani displeje

Tomas 'Edison' Dresler DRESLET
Středa Březen 17 11:36:01 CET 2004

   Poradte!

   Mam cislicovy voltmetr (modul) ADM2000. Je to na bazi 7106. Je
umisten ve zdroji, ktery obsahuje nekolik samostatnych okruhu.
Vsechny jsou oddelene. Modul je take napajen zvlastnim stabilizatorem
7809. Na jeho vstup je pres delic privedeno napeti z regulovatelneho
impulzniho stabilizatoru 0-30V, opet z oddeleneho zdroje. Ale i kdyz
je tento odpojeny, stale na displeji lita udaj +/-30 hodnot. Modul
jsem tedy umistil do kovove uzemnene stinici krabicky, do jeho
napajeni zaradil nekolikere kondenzatory, v serii s nim jeste
tlumivku a odpor (pocitano jako dolni propust pod 100Hz a 100kHz). To
same je zarazeno ve vstupu. A dale vsechny vodice z krabicky jsou
stinene, stineni je uzemneno na jednom konci na stinici krabicku.
   Udelal jsem tedy i takovyto pokus - modul jsem vynal ze zdroje,
pripojil na baterii a meril v pohode. V okamziku zapnuti zdroje
(nebyl s modulem elektricky spojen a lezel 15 cm od neho), se modul
opet zblaznil -> elmg. ruseni. Bohuzel pouze odhaduji, ze je to
smeska 50Hz, 100Hz (vsude jsou Graetzovy usmernovace), a 100 - 150kHz
z impulzniho stabilizatoru.
   Co s tim?

   Predem dekuji za jakekoli napady, ktere toto vyresi.

      S pozdravem

         Tomas "Edison" Dresler

E-mail: dresler@mobil.cz
nebo:   dreslet@feld.cvut.cz