Hlasovy vystup

benedikt benedikt
Středa Březen 17 11:35:54 CET 2004

>     Na pocitaci SORD M5 mel cely mluvici modul 6kB vc. hlasek a na
> vystupu byl 12-tibitovy DA (MDAC08 + 4 bity jako odporove vahy pro
> nejaky el. potenciometr - a reknu vam, ze to chodilo lepe nez napr.
> CS-Voice, ktery jsem mimochodem dost zdrbal autorum na Invexu).
>     Takze jde o to namluvit do EPROM hlasky a pak je principem WAV
> skladat hezky za sebe, prip. si vyhrat s vazbou mezi fonemy etc. etc.

Uz tu nekdo vzpominal zlatou eru Z80tek, ten vzpominany program na generaci
reci pochazi z roku 1981 z doby Vyzkumneho Ustavu A. S. Popova a jeho
praci. Konkretne z prace "Synteza reci z tvaru vlny" autoru Pavla Dvoraka a
ing. Miroslava Ptacka, sefem ukolu byl tehdy ing. Vlastimil Malac. Cela
synteza byla zalozena na software a tabulkach popsanych ve vyse jmenovane
zprave. Prevod byl pres 8mi bitovy prevodnik a za nim zapojeny 4mi bity
rizeny logaritmicky zesilovac (Z80 na ktere to bylo implementovano, nema HW
nasobeni a tak se resilo de-facto HW analogovou nasobickou).

Nicmene zpravu mam, ale jednak a) na papire, b) nevim jak je to s
autorskymi pravy, nevite nekdo kontakt (e-mail) na autory?

A vubec nejsou zde v konferenci pametnici vecernich seslosti v ZO 602
Svazarmu, kde se napr. P. Dvorak take objevoval, a bratri Smutni, Dzordz,
Pecinovsky, ....

Sorry za tu predchozi necitelnou MSG, ne vsechny softy jsou kompadebilni a
sw od MS dokaze zazraky.

Bye, Radek (benedikt@lphard.cz)