A51 z LAB51

Tomas Kouba kouba
Středa Březen 17 11:35:48 CET 2004

On Friday, November 27, 1998 10:29 AM, Pavel Kriz
[SMTP:Pavel.Kriz@gybon.cz] wrote:
> Jaksi postradam nejakou dokumentaci k tomuhle asembleru. Drive jsem

Dokumentace bude, az ji napisu.

> pouzival METALINK (nevim, jestli to byla stastna volba, ale
> vyhovoval).

Bohuzel vetsina assembleru pise chyby jen do listingu. Tento fakt
ztezuje integraci do podobnych univerzalnich prostredi. Hledali jsme
nejaky zdarma az jsme si ho nakonec napsali.

> 1. Tam jsem napsal treba XXX EQU R0, jako symbol pro registr 0.
>    Jak to udelat v a51 z LAB51 (tam chodi EQU jen pro konstanty)?

EQU chodi pro vyrazy. Vyraz se vyhodnocuje v okamziku cteni radku.

> 2. Umel DSEG, CSEG atd., jak na to ?

Tohle zatim neni. V mem TODO listu je to ale na prvnim miste. Zatim
pouze absolutni segmenty. Stale jeste nebude linker, alespon ne hned.

> 3. Automaticky volil kratke nebo dlouhe skoky (nebo volani), umi to
> i a51?

Ne. Skok pomoci jmp je vzdy dlouhy. Lze predepsat pomoci AJMP a LJMP.

Assebler z LAB51 je spise rana verze urcena pro testovani a dalsi
vyvoj. Jeho hlavni vyhodou je, ze je a bude zdarma.

Tomas