differential integrator II

Tomas 'Edison' Dresler DRESLET
Středa Březen 17 11:36:16 CET 2004

> Mozno sa mylim -so spracovanim analog.signalu nemam skusenosti - fusujem do
> jednocipov, a preto sa chcem poradit so skusenejsim - mam jednu predstavu:
> zoberiem klas.integrator t.j. signal cez odpor do kondenzatora, ktory je
> druhou stranou pripoj.na zem, signal medzi odporom a kondezatorom
> (integrovany) zavedeniem do op.zosil. so zosil.=1, ktory ma vysoky
> vstup.odpor (- fet - TL072 a tak....), el.switch (4066) pusti signal do
> integratora, potom sa zavrie, naboj z kondenzatora "nepojde" nikammnakolko
> switch je zavrety a op.zos. ma vysoky odpor. To iste spravim aj s druhym
> [...]

Teoreticky ano, ale....
Kdysi jsem stavel stereo zvukovou kartu na LPT. Abych usetril na dvou
DAC, pokousel jsem se pres vykonovy OZ nabijet stridave pres prepinac
kondenzatory, ktere se mely nabijet dosti velkym proudem, aby se na
nich velmi rychle ustalilo napeti. Fungovalo to az do te doby, kdy
nejaky program venoval vice casu jednomu kanalu a tomu druhemu par
mikrosekund, takze hlasitost sla do haje, a druhym aspektem bylo
sumeni od logiky prepinani. Proto ja osobne nedoporucuji delat
prepinane integratory timto zpusobem. Stejne predpokladam, ze na
zacatku integrace toho pulzu musi byt stav integratoru na nulove
urovni. Takze byste musel zajistit casovani pro skokove vybiti C v
integratoru a to uz je ukol skoro pro jednocip.
   Coby jednocipar bych navrhoval cestu AD -> SW -> DA. SW by mohl
spolehlive zintegrovat oba pulzy a odecist. S touto problematikou
jsem se uz setkal (shodou okolnosti na vstupu vyse zminovane zv.
karty).

      S pozdravem

         Tomas "Edison" Dresler

Tel.: +420 467 52 11 88 (domu, pouze o sobotach a nedelich)

E-mail: dresler@mobil.cz
nebo:   dreslet@feld.cvut.cz