Sit bez dratu

Vladimir Myslik xmyslik
Středa Březen 17 11:36:20 CET 2004

On Fri, 23 Jan 1998, Jan SUSTR wrote:

> [...]

No ja jsem Honzu zmatl - ja jsem se ho ptal na ty dovezeny IrDa obvody a
pak jeste na RS 485 - ale ve skutecnosti to pres 485 nejede.
Jinak uz nam to jelo na 200m 115kbit/sec full duplex po seriaku/ppp pod
linuxem. Sdileli jsme tim modem do internetu pro celkem asi 5 pocitacu,3 z
toho za tim infra bridgem.

>    Zdravim!
>
>  Podle me je sice hezke, ze se pouzije RS485, ale s tou dalkou ..... to se
> mi tedy moc nezda. Mozna tak s nejakou 'laserovkou' a to jeste s poradnou
> optikou. Proc se tedy drzet optickeho spojeni? Co zkusit neco v mikrovlnem
> pasmu. Neco jsme uz zkouseli a spise to selhalo na finacich nez na
> napadech. No a co jit treba jeste niz na 2m (dvoumetr), vlastnici licence

Staci si koupit IEEE 802.11 wireless lan sitovky , jedna asi 20000,-.
Jede to v pasmu 2.4 - 2.483 GHz 1 nebo 2 Mbit/sec dosah az 700 metru bez
zastavby, se smerovou antenou i par kilometru.
Prave ty finance nas vedly k tomu infra, s vyhledem na 4Mbity/sec.
Na talkovani posilani posty ircovani a sdileni modemu pro internet to
uplne staci. I nejaky to kecani to utahne.

> (a hlavne radia) mohou jet pres packet radio, kde se jede v rychlostech
> kolem 2400bd, dokonce jsem videl i 9600bd coz uz je mene obvykle. No a
> pokud pujdem s frekvenci jeste niz tak pak jeste packet radio na CB, ale
> to sam povazuji uz za masochismus.
>  Je jasny ze zalezi, jak husty datovy tok po spojeni pozadujeme, ale v
> dnesni dobe nas asi nejakych 9600bd asi nevytrhne!
>
> 						Jan SUSTR

Ladinek

 Vladimir Myslik
(if you experience delivery problems replying my mail, try the addresses below)
xmyslik@cslab.felk.cvut.cz , xmyslik@cs.felk.cvut.cz
http://cs.felk.cvut.cz/~xmyslik/