Stary HGA monitor a videovystup...

CAMEL@students.zcu.cz CAMEL
Středa Březen 17 11:35:46 CET 2004

> Date sent:      Tue, 15 Dec 1998 14:30:13 +0100
> Send reply to:  fsg-news@mobil.cz
> From:           "czeh" <czeh@cbnet.cz>
> To:             Multiple recipients of list <fsg-news@mobil.cz>
> Subject:        Stary HGA monitor a videovystup...

> Neporadil by nekdo jak pripojit na standartni videovstup /z meho
> 8bit pocitace didaktik gama/ hercules /analogovy ttl monitor/ monitor??? Je
> potreba upravit nejak frekvenci radkoveho rozkladu
> a nevim jak na to??? TV pouziva rozklady o kmitoctech 50Hz/15,6kHz
> a monitor 50Hz/18,4kHz...
> [...]

Nediv se, ze se odpovedi nehrnou, to co chces je tak trochu docela
problem. Upravovat monitor na jinou frekvenci je dost slozite, protoze
vychl. civky a VN trafo jsou navrzene na danou frekvenci a zmeny jsou
dost problematicke. Dalsi zpusob je zmenit videogenerator v
Didaktiku, ale tam to tusim dela obvod ULA, ktery je alespon pro mne
obklopen nepruhlednou mlhou (s didaktikem jsem nikdy nic nedelal).
Tak ze, pro tebe by bylo idealni neco co prijme videosignal z
didaktika a upravyho do TTL signalu pro herkules, ale to by byla asi
docela prasarna.
Ja osobne se v takovychto vecech docela rad stouram, i kdyz vetsinou
pak radeji ustoupim od realizace.
Zkus poslat vice informaci, mozna by jsme neco vymysleli.

 - Ma didaktik stupne sedi nebo je black&white ?
 - Nedalo by se obvodu ULA vysvetlit aby trochu zmenil frekvence ?
 - Kolik radku (a bodu) ma didaktik ?

Ty dva kmitocty jsou docela blizko, tak ze je zde jista nadeje, ze by
to slo. Mozna by stacilo z VIDEO signalu pouze "vytahat" syn. impulzy
a herkules by se mohl chytit. Mozna se daji vyvest primo z didaktiku.

                                                        Kamil Jirka