Navrh chladice

Pavel Krejčí xkrejcip
Středa Březen 17 11:35:44 CET 2004

Ahoj
 Navrh chladice se da resit jako jednoduchy ohmuv zakon. Teplota okoli a
teplota prechodu jsou ekv. zdrojum napeti, ktere maji uzemeny jeden
konec mezi zbyvajici konce se do serie zapojuji tepelne odpory,
"Rthjp"  - tepelny odpor prechod-pouzdro, najdes v katalogu,   "Rthpc"
- pouzdro-chladic, pouzdro na chladic s vazelinou ma asi 0,1 az 0,5
pouzdro na chladic pres podlozku(silikonova guma) bez vazeliny ma asi
1,3 az 1,8 -> pokud muzes je lepsi odizolovat cladic a soucastku na nej
dat primo, samozrejme pokud na ni nebude neco nebezpecnyho. "Rthca"
-chladic-okoli

Pokud znas "thj" (doporucuji zvolit o 10-40% mensi nez je thjmax, aby ti
to vyslo kdyby se yvzsila teplota okoli, da se to spocitat zpetne, pokud
tusis jaka ta teplota okoli muze maximalne byt), "tha", "P", "Rthpc",
zbyva dopocitat "Rthca". Predpokladam,  ze nebudes setrit a koupis si
nejaky profil, potom by ti mel prodejce rict, jaky je tepelny odpor
chladice na dm delky, uriznes potrbnou delku podle spocteneho odporu a
muzes jit vod valu :-). Pokud bys mermomoci chtel vohybat nejakej plech
tak se jeste ozvi a ja nekde vystracham nejaky hodnoty
Rthca na dm2 vobyc nebo Al plechu.

Vykon je analogie proudu.
th  je theta,  v nekterych katalozich je psana jako th, nekde je recky

                            ------>
         _____                ______                  ______
    ---| Rthjp  |----------| Rthpc |------------| Rthca  |----------
--------               |

-------
--------
| thj   |    max. tepl. prechodu
|  tha    |  tepl. okoli
|        |    (je v
katalogu)                                                 |           |
(tam kde to ma
-------
--------    pracovat)

---
---

Fuj to sem se vycerpal, doufam ze mi posles aspon pohled.

--
Pavel Krejci  tel. +420-206-670745 (vecer)
Pod Vrchem 2888, Melnik 276 01

xkrejcip@feld.cvut.cz
pkrejci@iol.cz