Nejakych 15ns by bodlo :).

Wek wek@evona.sk
Úterý Červen 29 16:14:19 CEST 2004

Delaye nebrat!
:-)
Delay je fajn vec a vlastne vdaka tomu funguju vselijake 74xx74 a napokon aj
ta 574, ktoru pouzivate (a v nej vlastne uz ten double buffering aj delay na
clock - to vsetko je zabudovane, plug-and-play :-).

Lenze kym tam je vsetko pekne na jednom cipe vyrobene jednou technologiou,
viacmenej na jednej teplote s jednym (zabrblanym :-) napajanim; ak sa to
realizuje diskretne, vsetko je inak. Pochopitelne, ak nad tym mate plnu
kontrolu, tak preco nie, hoci aj RC clankom. Problem je, ak to nie je
jednorazovka ale ma sa vyrabat dlhsie; ak sa pouziju suciastky od ineho
vyrobcu (s mensou/vacsou vstupnou kapacitou) alebo ten isty vyrobca shrinkne
obvody, alebo sa dokonca pouzije "ekvivalentna nahrada", problemy su na
svete...

Mne sa napr. stalo, ze delay, ktory kompenzoval vnutorne hradlo LS svabu
(148 -> MK sa smeje :-) som navrhol z 3x LS00 (boli zhodou okolnosti poruke
volne); lenze pri urcitej kombinacii LSiek od roznych vyrobcov (a roznych
rocnikov - pouzivaju sa niekedy aj recyklaty) to zacalo chodit kadejako. Nuz
som prilepil xxxpF kond niekde uprostred, vdaka zabudovanemu odporu vo
vystupnom stupni LS to znova chodilo zopar rokov OK, kym nejakeho chytraka
nenapadlo v jednej serii pouzit radsej HCT00 ako ekvivalentnu nahradu za
LS00...

Takze ak to ma byt unotuttoperfetto, tak 574 a hradlo pouzit co najrychlejsie,
F ci ACT, alebo co tak GAL(20V8) alebo Xilinxa?

wek