Krokovy motor bipolarni - jak zapojit

Pavel Gajdusek ing.pavel.gajdusek@centrum.cz
Úterý Červen 29 13:26:40 CEST 2004

 Jestli moho doporučit stránky o řízení a funkci krokových motorů tak
doporučuji tyto stránky,
http://www.cs.uiowa.edu/~jones/step/  jedná se o dosti dobré stránky. Tak
možná tam nejde rešení vašeho problému

 Pavel Gajdusek

----- Original Message -----
From: "radek kasal" <radekkasal@seznam.cz>
To: "'[HWnews]'" <hw-list@mailman.nethouse.cz>
Sent: Sunday, June 27, 2004 10:20 PM
Subject: RE: Krokovy motor bipolarni - jak zapojit

Tak je to jasné, lepší bude sériové zapojení, vetší moment pří nízkých
otáčkách.

> Samozrejmne ze jo. Nenastavuje se to ale podle teploty, nastavuje se
> spickovy proud. Dobra vychytavka je, ze po zastaveni motoru se snizi proud
> vinutim, protoze staticky vazebni moment je vzdy vyssi nez dosazitelny
> moment pri behu.

Tak jsem se to motorku podíval a cívky jsou vinuty vodičem o průměru asi
0.3mm Tak by proud 1A měly snést, jen si říkám že při zastaveném motoru se
na teplo změní 24W a to by mohl motor po čase shořet.

Snížení proudu vinutím se dělá jak?

Napadá mne, řídit to PIC 16F628, na výkonovou část mam L293 a snižovat proud
by šlo snížením napájecího napětí do výkonové větve. Třeba tak, že procesor
rozepne tranzistor přemostující odpor seriově zařazený k napájení L293, nebo
změnít delící poměr na stabilizátoru. Nebo se to dělá ještě lépe a
elegantněji?

Radek

http://www.nod32.cz