pajeni mikropajkou

J.R. siliconbrain@siliconbrain.biz
Pondělí Červen 28 15:31:32 CEST 2004

> Ahoj,
> rad bych ziskal nejake ryze zacatecnicke rady pro zachazeni s mikropajkou,
> kterou jsem cirou nahodou kdysi ziskal. Pujcil jsem ji kamaradovi (rovnez
> zacatecnik), ketry hrot zbrousil an jemne brusce do spicky. Cin ted v
> podstate drzi spise po stranach a hromadi se smerem nahoru,
> nesteka. Jak ma
> vypadat spravny hrot? Spicka se zkosenou ploskou? Jak velkou? Jaky je
> spravny postup pajeni, jak pridavat kalafunu? Jde mi proste o
> uplny spravny
> zaklad... Diky.

Na hrot pajka nesmi prilis chytat. Vetsina profi hrotu je pokryta slabou
vrstvou zeleza (pozeleznena) a pokud ho odstranite, chova se hrot presne
tak, jak popisujete.
Pro pajeni SMD je nekdy vhodny hrot, kteremu se rika "minivlna", tedy hrot s
drazkou, ve ktere se udrzi kapka pajky a umozni vam zapajet vice jemnych
vyvodu SMD soucastek naraz. Blizsi podrobnosti k minivlne najdete v archivu
teto konference.

Ja mam desku spoju nastriknutou slabou vrstvou pajeciho laku Flux SK-10 z GM
a pri pajeni upnutou do manipulacniho stojanku od Wellera.  Ten ma drzak na
soucastky, takze mi nevypadavaji.
Pajene misto hrotem prohreju (asi 1s) a pak pridam pajku; prohrivam
priblizne dalsi sekundu, nez se pajka roztece po cele plosce (padu) a
vyvzlina i na spicku odstrizeneho vyvodu soucastky.
Pak prejdu k dalsimu spoji. Tento postup nektere dny (a noci) opakuji
priblizne 10.000 krat :-))

Pro pajeni v klasicke montazi pouzivam pajku pr. 1mm, pro SMD pr. 0.5mm.
Teplotu pajedla mam nastavenou na 270 st.C pro klasiku, 240 pro SMD.

Kalafunu pouzivam jen zcela vyjimecne a pokud ano, tak jen od fy. Rasel
:-)), kde do ni pridavaji vceli vosk, ktery jeji parametry jako tavidla o
dost zlepsuje.
--
Rt
---