Vyroba DPS fotocestou

Radim 2 radim2@infos.cz
Pondělí Červen 28 10:00:32 CEST 2004

Nejspis prilis dlouhe sviceni. Tu 125 vybojku mas jak daleko ?
Pro tech 8 minut bys ji musel dat tak odhadem 60 cm.
Pouzij test pomoci prouzkové metody jako pri vyrobe
CB fotografii.Take se mne stalo ze jsem michal vyvojku
a aby se to rychle rozpustilo hrknul jsem tam horkou
vodu, a hle pak pri vyvolavani sjelo uplne vse a hned.
Tak jsem jednou zkusil vyvolavat vyvojkou teplou
cca 8 stupnu C a nevyvolavalo to skoro vubec.
Je tam dos velka zavislost rychlosti reakce na teplote.
Radim

----- Original Message -----
From: "Landa Martin" <Martin.Landa@pvt.cz>
To: "HardWare, Elektornika, vyvoj a bastleni.."
<hw-list@mailman.nethouse.cz>
Sent: Monday, June 28, 2004 9:39 AM
Subject: Vyroba DPS fotocestou

> Dobry den,
> po nekolika letech se opet snazim zacit delat DPS fotocestou. Udelal jsem
si vyvevu ze dvou sklenenych tabulek tloustky 8mm velikosti A4 a kompresoru
z lednice (funguje skvele). Koupil Positiv 20 a vyvojku v GM. Vytiskl na
inkoustovce na folii zrcadlove predlohu. Pripravil si cuprexid: sloupnul
jsem měd z jedne strany, vyčistil a nanesl fotocitlivou vrstvu. Druhy den
jsem vse umistil mezi skla, vysal vzduch a 8 min osvecoval 125W rtutovou
vybojkou. Pote jsem dal desku do te vyvojky a hned se objevila cista med na
osvetlenych castech laku a motiv DPS, ale nez jsem stacil zareagovat, tak
byla deska cela cista ;).

> Chyba bude asi v prilis silne vyvojce 1,5% (vetsinou se uvadi 7g naredit v
1L vody kolika % je to roztok?)? Nebo jsem svitil dlouho na desku (nekde je
uvedeno 5-8 min, nekde i 30min)? Ci snad vrstva laku na desce byla
nedostatecna (deska mela nadech do fialova ne do tmave zelena jak jsem se
nekde docetl asi meli jiny lak)? Motiv si myslim byl vytisten kvalitne,
syte, cerne a neprosvital.