Vyroba DPS fotocestou

J.R. siliconbrain@siliconbrain.biz
Pondělí Červen 28 09:59:20 CEST 2004

> Chyba bude asi v prilis silne vyvojce 1,5% (vetsinou se uvadi 7g
> naredit v 1L vody kolika % je to roztok?)? Nebo jsem svitil
> dlouho na desku (nekde je uvedeno 5-8 min, nekde i 30min)? Ci
> snad vrstva laku na desce byla nedostatecna (deska mela nadech do
> fialova ne do tmave zelena jak jsem se nekde docetl asi meli jiny
> lak)? Motiv si myslim byl vytisten kvalitne, syte, cerne a neprosvital.
>
> ML

Problem je nejspise v te vyvojce, Positiv je na jeji koncentraci znacne
haklivy. A jeste zkuste snizit expozicni dobu priblizne na polovinu.
Pokud pouzivate vyvojku z Elchemca, tak ji naredte 1:1 vodou.
A pokud si vyvojku michate sam, pak pozor na kvalitu louhu. Podle me
empiricke zkusenosti jako vyvojka nefunguje navlhly louh (NaOH), ackoli na
smyti fotocitliveho laku z desky po leptani funguje skvele. Ten navlhly louh
pracuje jaksi prilis "strme".
Zrovna tak velmi spatne funguje vyvojka, kterou nechate v misce na vzduchu
vice nez 2-3 hodiny. Zajimave ovsem je, ze pokud tuto vyvojku slijete do
lahve a uzavrete, tak druhy den uz zase pracuje OK.
--
Rt
---