Elyty low ESR

Jirka zaloha@volny.cz
Pátek Červen 25 19:47:16 CEST 2004

stanfred napsal(a):
> Zdravim konferenci,
>
> shanim elyty do spinaneho zdroje. Mely by mit ESR cca 30 miliohmu. Na
> www.semic.cz jsem nasel "nizkoimpedancni elektrolyticke kondenzatory". Maji
> impedanci Z zhruba pozadovanou (cca 35 mOhmu pri 1 mF). Muj dotaz zni: je
> totez nizka impedance a nizke ESR? Respektive kondy s nizkou Z maji i nizke
> ESR?

Mno....ESR je tusim "Equivalent Series Resistance", tedy za predpokladu
dostatecne vysokeho merneho kmitoctu a dostatecne velke kapacity se
prakticky rovna impedanci (kapacitni slozka v nahradnim seriovem
zapojeni ma impedanci blizici se nule). Tedy za urcitych okolnosti ESR
rovna se cca Z. Absolventum matfyzu a podobnym teoretikum se omlouvam za
ev. nepresnosti v terminologii.

Jirka