Linux Danix :o(

Thomas Shaddack hwnews@shaddack.mauriceward.com
Pátek Červen 25 16:23:51 CEST 2004

> DHCP - tak to vim nepouzivam ho
> IP adress - jo tak to bude asi pridelena IP meho stroje
> network mask - tak toje maska podsite - takove to 255.255....
> broadcast adress - tak to netusim co to po me chce
> a nakonec name server - coz bych taky pochopil
>
> no nakonec to vypise ze sit nejede a konec
>
> hlavni problem bych ovsem videl v tom,ze v tom terminalovem okne se pokazde
> vypisuje chyba
> " unexpected identifier - GTK Button" nebo tak neco ....
>
> kdopak poradí ?

Tohle vypada na bug v konfiguracnim programu nebo chybejici knihovnu nebo
spatne nastavenou cestu ke knihovne nebo tak nejak. GTK moc neumim, s tim
neporadim.

Ovsem pokud mam spravne cestu pro tohle distro a konfigurace sitovych
adapteru je v /etc/sysconfig/network-scripts/, nejjednodussi bude
vybodnout se na grafickou konfiguraci a v nejakem editoru (napr. Midnight
Commander editor) otevrit konfiguraci eth0 (predpokladam ze ta masina ma
jenom jednu sitofku), napr. takto (jako root):

mc -e /etc/sysconfig/network-scripts/ifcfg-eth0

Napiste tam tohle: (predpokladam ze vase IP je 192.168.10.20 a netmaska
255.255.255.0 a gateway 192.168.10.1, prepiste podle sveho, eventuelne
poradim pro skutecne hodnoty):

DEVICE=eth0
BOOTPROTO=static
BROADCAST=192.168.10.255
IPADDR=192.168.10.20
NETMASK=255.255.255.0
NETWORK=192.168.10.0
ONBOOT=yes

Jo a jeste gateway; u mne (nejaky archaicky redhat) je v:
/etc/sysconfig/network
Pokud tam ta radka neni, pridat tam
GATEWAY=192.168.10.1

(Melo by to fungovat i kdyz se to da do toho ifcfg-eth0, ale to asi zalezi
na distribuci.)

Tohle ulozte (F2), vyskocte z editoru, a napiste "ifdown eth0;ifup eth0" a
melo by se to chytit.

Pokud ne, poslete mi "ifconfig -a".

Tyhle scripty jsou stejne akorat wrapper pro ifconfig, jde to i pres nej
samotny, ale je tam opruz se spoustou parametru.

Pokud nad tim v prvnim kole nezvitezite KO, ozvete se a zkusime trik s
podkovou v rukavici. :)