RE: Vzduchotěsné konektory ?

Pavel Kořenský pavel.korensky@dator3.cz
Pátek Červen 25 13:54:30 CEST 2004

Právě. Cílem je udržet elektroniku v teple. Takže chlazení bude navržené
a spočítané tak, aby se to uchladilo vedením tepla přes tepelné můstky
na povrch sondy (který bude v teplotě cca. -60). Něco se uchladí taky
přes kabely a antény.
Není s tím takový problém jako u kosmických sond, které mají problém to
teplo vůbec někam vyzářit. Balónová sonda je v oblasti nízkých teplot
pořád ještě ve vzduchu, takže teplo se odvádí konvekcí z povrchu sondy.

Běžně používané sondy mají obal z PUR pěny nebo polystyrénu a vnitřní
teplota jde někam k -20 stupňům a při návratu do teplých vrstev
atmosféry dochází ke značné kondenzaci vlhkosti.
Proto zkouším navrhnout a spočítat tu "vakuovou" alternativu. Třeba se
nakonec (na modelu) ukáže, že tudy cesta nevede :-) Ale zatím to podle
simulací nevypadá tak špatně.

Zdraví PavelK