vodni minielektrarnicka

Daniel Valuch daniel.valuch@wanadoo.fr
Čtvrtek Červen 24 12:08:30 CEST 2004

my sme v poslednom stadiu pouzili myslim, ze sa to volalo "gulova
turbina". Vymysleli to na strojnickej fakulte v BA a islo v principe o
optimalizaciu obezneho kolesa (vrtule) tak, aby sa dalal lahko vyrobit.
Spodok mal gulovy tvar a lopatky boli tiez len zohnuty plech podla
pomerne jednoduchej funkcie. Cele to bolo strcene v zvyslej rure dlhej
asi 2m, ktora mala spodnu cas vytvarovanu do kuzela koli spomaleniu
odtekajucej vody a vytvoreniu podtlaku pod vrtulou. Malo to mat
planovany vykon 2kW, ale nemali sme bohuzial dost vody v ten rok.
Kamarat mal to zelezo potom asi 5 rokov v dielni, vravel ze to ide
vyhodit, spytam sa ci to este ma. Pohladam ci este mam fotky...
balu