Modulovani signalu na PIC (bylo Infra zavora)

jiri@bezstarosti.cz jiri@bezstarosti.cz
Úterý Červen 22 16:13:48 CEST 2004

14 instrukcnich cyklu nechate vyvod s IR LED dole a 14 nahore (nebo opacne,
aby na konci LED byla zhasla podle zapojeni) a zopakujete to treba 32x, LED
tedy nechate dale vypnutou a hned po tom naberete stav z SFH5110-36. Ze to
vychazi zhruba na 36600Hz, to vem cert. Sice je to cidlo nejcitlivejsi na
jmenovite frekvenci, ale odchylka +/- 1kHz neni katastrofou. Da se dokonce
ujizdenim frekvence od jmenovite menit citlivost schvalne a zjistovat zhruba
vzdalenost objektu ci menit citlivost snimace na vzdalenost.

Jinak jak pisu, nemusi se s tim blikat porad, staci si jen zablikat pred
nabranim zda je odraz ci nikoli, to cidlo po zachyceni one frekvence jeste
dobu drzi vystup a zrovna tak  potrebuje par period nez zabere a jeste
blikanim jen kdyz je potreba usetrite na svitu LED. Jedinou otazkou pak
zustava, jak rychle potrebujete na odraz reagovat. Pouzivam takto 2 IR LED
pro snimac prekazek pro maly robot, kde zablikam levou, sejmu odraz,
zablikam pravou, sejmu odraz a mam info, zda je prekazka vlevo, vpravo,
uprostred ci zadna a resi to jen jedno SFH5110 umistene mezi LED.

Nejlepe se to v programu PIC udela jako smycka napocitana na cas provadeni
instrukci, ale stejne musite vedet nejlepe sam, co od toho presne chcete.
Podivat se do PDF k SFH5110 ale jiste take nezaskodi :).

--
Jiri Bezstarosti