Presne mereni vzdalenosti

Miroslav Sinko sinkomiro@rocketmail.com
Úterý Červen 22 09:01:02 CEST 2004

Ospravedlnujem sa za pozdnu reakciu, nebol som online.

Neviem, ci sa chapeme, UZ snimac bude strielat pulzy na DPS zvrchu, nie
zboku, kde su tie 1mm strbiny medzi doskami. Ziaden Vami popisovany
problem tak nema preco nastat. Navyse plocha, od ktorej sa odrazene
zvukove vlny vratia naspat do senzora je pomerne velka a da sa este
zvacsit skonstruovanim "ucha" k senzoru. Nie je sa vobec treba bat, ze
by sa pulz niekde stratil (utlmil).
Z vlastnych skusenosti mozem potvrdit, ze aj na viac ako metrovu
vzdialenost sa zvuk spolahlivo odrazi aj od v ruke drzaneho listu
papiera. DPS, aj osadena, ma urcite lepsiu odrazivost :-)
A ako som pisal, pri volbe frekvencie ste limitovany tym, na aku
rezonanciu zozeniete senzor (on je to piezoelement), a ta byva u bezne
vyrabanych 40kHz.

miro