detektor prutoku vody

Lubor Otta butan@geoinvest.cz
Pondělí Červen 21 09:09:51 CEST 2004

Pochopil jste dobře, děkuji za rozvedení, já od pátku nebyl na netu. Jde skutečně o cirkulaci v domě s cca 40 byty.
Lubor

Ja jsem to doposud chapal jako bezny obehovy system teple uzitkove vody (pouziva se napriklad ve vetsine panelaku). Tepla voda je vedena ne jednou, ale dvema stoupackama, ktere jsou vzdy nahore propojene. V kotelne je obehove cerpadlo, ktere honi vodu okruhem skrz vymennik a do techhle stoupackovych okruhu. Regulator reguluje teplotu trojcestnym ventilem na primarni strane vymenniku tak, aby byla ve stoupackach pokud mozno konstantni.
Kdyz nekdo pusti teply kohoutek, ma teplou vodu hned (ve stoupacce je na spravne teplote). Dole v kotelne pred vymennikem je vstup studene vody z radu. Odtamtud zacne voda teci jen, pokud nekdo v dome odebira a tedy v okruhu se zmensi tlak.

Cely system je pekny az na jednu vec. Za komfort ihned tekouci vody se plati silenou energetickou narocnosti, protoze ve dne v noci bezi cerpadlo a hlavne ve dne v noci se vytapi veliky okruh stoupacek. Pritom treba hluboko v noci, kdy je mala pravdepodobnost odberu vody by stacilo obcas vodu protocit aby zustavala na jakes takes teplote a jen v pripade nenadaleho velkeho odberu (koupani, ne myti rukou) pustit obehove cerpadlo.

Me uz tohle u nas v baraku napadlo davno, ale jeste jsem nenasel moral na prorazeni administrativne technickych problemu pri pripadne realizaci takoveho setrice.

Jestli jsem puvodni dotaz pochopil blbe, tak se omlouvam za takhle dlouhe vykecevani.

Jakub Serych