Presne mereni vzdalenosti

Miloslav Kazda miloslav.kazda@volny.cz
Pátek Červen 18 10:06:05 CEST 2004

> potrebuju na vzdalenost asi 5cm merit s rozlisenim cca.1mm, vystup pouze 1/0

> Uvazoval jsem o reflexni IR zavore, ale bojim se, ze mereni vzdalenosti bude
> zavisle na odrazivosti DPS. DPS se vyrabeji v Cine, takze je to co kus, to
> original ;-<

Nevim jakou si predstavujete cenu, ale napriklad Omron dela hromady
ruznych mericu vzdalenosti. S jednim jsem se setkal ve skole, pracuje
s IR laserem a vzdalenost meri na triangulacnim principu pomoci PSD
snimace. Pracovni rozsah je +-5 mm na 5cm. Ma to proudovy vystup,
takze diskretni zpracovani je mozne bud komparatorem, nebo nejakym
slozitejsim obvodem.

Miloslav Kazda