Pajeni bez olova

Jaroslav Lukesh lukesh@seznam.cz
Čtvrtek Červen 17 09:32:49 CEST 2004

burdycha@centrum.cz wrote:
> Omlouvam se za prudkou reakci, ten pan me svymi nedomyslenymi kecy
> trochu nadzvedl, uz jsem vychladl :-) S tim bezolovnatym pajenim jsem
> to myslel tak, ze neni chyba ze neni chyba kdyz se neco jedovateho
> odstrani. Tady v konferenci sice par vyrobcu narika ale jako

pane, nejsem vyrobce, jen spotrebitel a narikam taky.

> spotrebitel to vitam, jejich problemy me nezajimaji. Vyrobci vzdycky

Tak to ste asi jedinej. Bezolovnate pajeni zpusobuje mnohem vetsi
poruchovost, nebot bezolovnate pajky maji mnohem horsi mechanicke
vlastnosti i v procesu pouzivani hotoveho vyrobku (napr. jsou krehke,
snasi spatne vykyvy teplot - tedy "horka" mista v zarizeni). Pak tedy u
zarizeni vystavenych chveni, ci vetsim teplotam (pulsni zdroje,
procesory, automobily, prumyslove stroje...) dojde mnohem drive k unave
takoveho spoje a mile zarizeni s velmi obtizne diagnostikovatelnou
zavadou, kdy jeho oprava by vas pak vysla na astronomicke cifry, radeji
vyhodite a koupite nove, cimz ekologii ale vubec neprospejete.

Tady nenarikaji jen vyrobci, ale i lidi, kteri o dane problematice vi
vic, nez ze olovo je jedovate.

Kdyz uz jste tak agilni, vyhodte z auta vsem svym znamym oloveny
akumulator a reknete jim, at si poridi nejaky stribro-zinkovy ci jaky to
je. Ikdyz stribro je vlastne taky prudce jedovate (alespon pro
mikroorganismy, cimz bysme v podstate zlikvidovali to, cim se zivi
drobni zivocichove, ti by vymreli, vetsi zivocichove zivici se tema
drobnyma taky, atd...).

--

Jaroslav Lukeš

--
Tento e-mail nemu*že obsahovat VIRY
jelikož nepocházi z virózního systému M$ Windows!

Daląí informace o konferenci Hw-list