Pajeni bez olova

Thomas Shaddack hwnews@shaddack.mauriceward.com
Středa Červen 16 18:12:48 CEST 2004

On Wed, 16 Jun 2004 burdycha@centrum.cz wrote:

> Nevim, nejsem chemik.

Ja jsem. Sice uz moc let mimo aktivni sluzbu, ale chemik jednou - chemik
navzdy, i kdyz treba jenom v zaloze.

> Doma pajim SnPb a asi dlouho budu, protoze mam velke klubko.

Otazkou je, jestli vam bude na ty nove euroslitiny dobre chytat.

Osobne hodlam na Unii kaslat a predzasobit se SnPb na nekolik let dopredu.
Bohuzel nemuzu ovlivnit to, co bude dostupne na mainstreamovem trhu. :( A
jsme prilis daleko od vnejsich hranic Unie na pasovani jako ekonomicky
vyhodnou alternativu. I kdyz mozna ne, treba nas zachrani bratri Vietnamci.

> Me spis nastvaly firmy tady v konferenci, kteri houby vedi o co kraci,
> ale uz maji plno vymluv, proc to nejde.

Dost informaci pro zacatek lze najit na http://www.leadfree.org/

V sekci Materials - Solder maji docela dost tabulek s materialy a jejich
vlastnostmi.

Pro zacatek doporucuji clanek "Lead Free Solders - A Push in the Wrong
Direction?", www.leadfree.org/library/Expo99.pdf