Vyroba elektronickych modulov

Jirka zaloha@volny.cz
Pondělí Červen 14 15:10:39 CEST 2004

Daniel Valuch napsal(a):

> este by ma zaujimalo co rozumiete pod "dobrej kseft". Nieco ako mobilni
> operatori, alebo microsoft? Cisty zisk 80% predajnej ceny?

Tezko rict.... Nebudme konkretni (nestrilejme od boku cisla), ten zisk
by kazdopadne mel zaviset na mire pridane hodnoty. Treba ja jakozto
servis delam z vraku funkcni zarizeni (ktera mohou slouzit jeste
dlouho), vyuzivam pri tom znacne mnozstvi know-how + nejruznejsi
specialni postupy a technologie a tak si myslim, ze pridanou hodnotu
poskytuji docela velkou. No a pokud porizovaci cena takoveho zarizeni
noveho je vysoka (nebo to zarizeni vubec neni k mani), pak je obvykle
cena "oboustranne zajimava".

Na druhou stranu prosta osazovacka tistaku soucastkami asi onu pridanou
hodnotu nema az tak zavratnou, zejmena je-li deformovana asijskymi
seriemi milionu kusu (jak je dnes obvykle) - pak se ale snad alespon
trochu da vydelat prave na tom mnozstvi. Tim je ovsem cena osazovani
degradovana do nesmyslne malych castek a pak je pri 300 kusech problem...

Je to jen muj pohled, jak jsem psal, klidne si to necham vysvetlit
nekym, kdo je opravdu "v obraze". Mimochodem: zkousel jste, za kolik by
Vam to osadili nejaci Svycari? Asi by se Vam protocily panenky....a
nejak nevim, proc bychom si my (Cesi, Slovaci apod.) meli za stejne
kvalitni praci uctovat mene penez.

Omlouvam se za OT, chtel jsem jen vyjadrit svuj nazor na neco, co take
patri k HW.

Jirka