zpomalit trifazovy motor

radek kasal radekkasal@seznam.cz
Pondělí Červen 14 08:34:05 CEST 2004

Ahoj
Zkoušel jste někdo zpomalit třífázový motor?

Jedná se o malý motor propojený s převodovkou. Motor má asi 1400ot/min,
kotva nakrátko,  a já bych ho potřeboval zpomalit 5-10 krát. Navíc by
bodlo napájení pomocí jedné fáze. To, že by výkon šel dolu zas tak moc
nevadí.
 Na jednofázový motor se to dá předělat pomocí kondenzátorů ale co s
otáčkami. Napadl mne nějaký měnič, nezkoušel to někdo? Netoužím
dlouhodobě bádat nad něčím co nejde či je náročnější než přemotávání
vinutí či předělání mechaniky a připojení jiného motoru.

Vidíte-li nějakou reálnou možnost tak zjistím a dodám další parametry
motoru.

Dík
Radek