Omezeni maximalniho proudu u MOSFET tranzistoru ?

Jirka zaloha@volny.cz
Sobota Červen 12 16:14:12 CEST 2004

Danhard napsal(a):

> To mas pravdu, je to maximalni pohlcena energie pri rozpinani do indukcni
> zateze, u bipolaru uvadena jako Unclamped inductive load energy, nicmene tento
> parametr primo souvisi s masivnosti prechodu, jeho tepelnou kapacitou a jeho
> odolnosti proti kratkodobemu pretizeni.
> Takze kdyz se podivas do SOAR na pulzni zatizeni pro casy, kdy uz se
> neuplatnuje odvod tepla, ale predevsim tepelna kapacita prechodu, tak treba
> pro 100us je max. energie pulzu je to 1,2J,
> Repetive Avalanche Energy je 1,5J.
> Proto si myslim, ze tento parametr ma v tomto smeru vypovidajici hodnotu,
> [...]

Jo, jenze bych pokladal za docela dobre mozne, ze oba typy zateze se
velmi lisi, predevsim "homogenitou" po plose a v objemu - vznik tzv.
"horkych mist" apod. Pak to spolu muze souviset skutecne jen okrajove
(tedy pres fyzickou velikost prechodu). Nehodlam se poustet do dalsich
rozboru na poli technologie, necitim se prilis pevne v kramflecich,
anzto jsem katedru mikroelektroniky navstevoval uz opravdu pred delsi
dobou :-) Kdyz ted procitam svoji diplomku, nestacim zirat :-)))

Kazdopadne bych v uvedenem zapojeni pouzil rychly foldback nebo uplne
vypnuti (tedy ne proste omezeni) - no a nebo to pojmout tak, jak psal
balu :-)

Jirka