Kvadro -- shanim katalogovy list (vnitrni zapojeni) MC1312P

Marek Peca marek@tynska.cuni.cz
Čtvrtek Červen 10 16:54:22 CEST 2004

Zdravim,

nedavno jsem tady strasil s tou kvadrofonii (a uz se nemuzu dockat
desky od pana Andela).

Nadseni pro kvadrofonni system SQ jsem ziskal uz z clanky pana
Svobody ze 70. let (Radioamaterske konstrukce dil 2., pak takova mala
knizecka, snad Elektroakustika). Ted jsem se s petikilovou investici
zmohl na 4kanalovy hudebni HW (SB Live!), dokonce s uuzasnym
malililinkatym DSPckem (ma to asi celejch 10 instrukci, juchu) a chci
se v SQ (a pripadne i QS, budou-li desky) kvadrofonii trochu povrtat
jak analogove, tak digitalne.

=> Dost by me zajimalo, jak pracuje MC1312P vevnitr. <=

Ma za ukol otocit vstupni signaly o 90stupnu a pak ruzne poscitat s
puvodnimi. Zvenku jsou k ni pripojeny 2 pary Wienovych clenu (ovsem
C1 != C2). Kdyz jsem si spocital prenosy a vysledky odecetl, vysla mi
v audiopasmu pomerne rovna amplituda a fazovy posuv 90st.+k*f. Pokud
jsou ty vnejsi soucastky zapojeny takto, musel by byt vevnitr asi
nejaky zpozdovaci prvek, na vytvoreni dopravniho zpozdeni phi=k*f.
Neni to blbost?

=> Nemate nekdo katalogovy list nebo nejaky nacrtek MC1312P? <=

Pripadne nejake zapojeni na otaceni faze o 90.st., pouzivajici
Wienovy cleny? (Znam zapojeni, kde je na + operaku pripojen derivacni
RC a na vstup toho RC zpetna vazba RR z vystupu -- to se pouzivalo i
v mne znamych posouvacich kmitoctu [kvadraturnich].)

         C1a
       +----||----+     C2a  R2____    //
o--*---* R1____   *---*---||--[____]---//
   |   +--[____]--+   |                //