vhodny MCU

jiri@bezstarosti.cz jiri@bezstarosti.cz
Čtvrtek Červen 10 14:22:25 CEST 2004

PIC18F8x20 (x=5,6 nebo 7) ma vyvedenou sbernici, takze muzete pripojit az
2MB SRAM ci FLASH (nebo jejich mix) naprosto ciste bez nejakeho "dodelaneho"
ovladani pameti branami. Z ASM se s tim da pracovat docela dobre, jak z C
nevim, tomu moc nehovim, ale predpokladam, ze to asi problem nebude :).

Jinak treba PIC18C801 nema interni pamet programu vubec a je potreba ji
pripojit externe (az 2MB) nebo PIC18C601 (do 256kB). Jsou to zrejme jedny z
nejprvneji vyvinutych PIC18. Nicmene takovy PIC18C801 ma nektere zajimave
vlastnosti, jako napriklad moznost preklopit kousek interni RAM do prostoru
pameti programu a tak treba externi FLASH z tohoto kousku kodu programovat.
Dale PIC18C801 umi primo bez jakychkoli zachytnych registru pracovat s 8b
externi pameti programu a jeste ma 2 chipselecty pro pameti rovnou vyvedeny
a 1 chipselect pro porty a pamet se da namapovat ruzne podle voleb v
programu. Mam desku s PIC18C801 a NVRAM 256kB a beha to opravdu hezky
(jakysi test kit), i kdyz kvuli rychlosti te pameti jen na 8MHz.

Poste ani pro PIC neni externi pamet ci hromady portu povesenych na sbernici
tabu.

Jinak je omyl tvrdit, ze jsem ty PIC primo nabidl :). Jedine co jsem udelal
je, ze jsem na ty PIC upozornil, protoze je sam hojne a rad pouzivam.
Nicmene kdyz uz jde o to, dodat ledacos ohledne ci okolo PIC mohu taky a ze
nejsem v konfere sam, o tom asi sporu neni :). Klidne si o neco napiste,
budu jedine rad.

--
Jiri Bezstarosti