Elektrotechnicka mereni na prumyslovce

Šerých Jakub Serych@panska.cz
Čtvrtek Červen 10 08:51:27 CEST 2004

> [...]
> Asi vždycky se
> najde pár lidí, kteří mají zájem a těm věcem rozumí. Když budete dělat
> vybavení "pro ně", bude to na úrovni, ale bude to stát
> peníze. Jenže pak je
> tam spousta těch, kteří nemají představivost (nemají zájem?),
> něco se jsou
> schopni naučit naspaměť a odříkat to u tabule. Ale nechtějte
> od nich, aby
> uměli něco zapojit, změřit a ještě navíc přemýšlet, proč to
> tak je. Možná
> jsem pesimista, ale takových spolužáků jsem měl dost.
Urcite mate pravdu, ale zase z pohledu kantora existuje vec, ktera dokaze vyrazne zvetsit skupinku tech "taznych lokomotiv" a naopak zmensit skupinu "vlecnych vozu". Ta vec se jmenuje motivace. Kdyz se kantorovi podari z predmetu mereni udelat pro tridu idealne nejzajimavejsi predmet na skole, pak se ti studenti skutecne neco nauci. A prave o to jde.
Ono pro nikoho neni moc zajimave merit na baroknich pristrojich s belovlasymi pany. Takove mereni pak je prinosem opravdu pouze pro par nadsencu, kteri meli svuj vlastni zajem uz davno predtim, nez do laborek vstoupili. A takovych je malo a cim dal mene.

> Ale měří se ve
> skupinkách, tak on to vždycky někdo za ty ostatní udělá :-))
Tomu se da take do jiste miry branit. Kdyby se pripravila sada pomerne malych uloh a system bodovani s limitem povinnych bodu, da se dosahnout toho, ze opravdu temer vsichni si budou muset ty sve ulohy sami odmerit.

> Když jsem na
> fakultě dělal vcelku bezvýznamnou zkoušku ze silnoproudých
> strojů (dělal
> jsem slaboproudou elektrotechnologii), měl jsem vypočítat
> střední hodnotu 6
> cestně usměrněného napětí. Jenže mi vyšla větší, než
> vrcholová. Když jsem
> kantorovi řekl, že mi v písemce vyšel nesmysl, zajásal. Prý
> bych se divil,
> kolik lidí by prohlašovalo, že když to tak vyšlo, tak to tak
> určitě je.
> Takže myslím, že když naučíte lidi logicky myslet, tak jste vyhrál.
> [...]

Jo, to by byl idealni stav. Dodnes si vzpominam jak se se mnou jeden student kdysi v laborkach (pred lety jsem tam pul roku taky ucil) temer do krve hadal, ze ten odpor musi byt zaporny, kdyz mu to tak ukazala kalkulacka a jal se mi predvadet rekonstrukci sveho mackani tlacitek na kalkulacce :-))))

					Jakub Serych