Elektrotechnicka mereni na prumyslovce

Šerých Jakub Serych@panska.cz
Středa Červen 9 19:15:02 CEST 2004

...tak se mi dnes snad podarilo alespon "znacne navrtat" kauzu bezhlaveho nakupu systemu labview. Sice jsem si tim asi nadelal spoustu zle krve, ale pokud to prospeje nasi skole, tak rad. Dokonce snad budu moci alespon trochu ovlivnit i dalsi deni v nasich laborkach, ale protoze je to pro mne voda dost neprobadana moc rad bych Vas v teto veci poprosil o pomoc.

Jedna se konkretne o predmet elektrotechnicka mereni ve tretim rocniky s hodinovou dotaci tri hodiny cviceni a dve hodiny teorie tydne. Cili tou dobou zaklady elektotechniky i elektroniku uz maji studenti za sebou naopak specializovane predmety (a jejich laborky) pred sebou ve ctvrtaku.
Dle meho nazoru by cilem tohoto predmetu melo v ramci moznosti byt, aby se absolventovi predhodil "black box" a on si dokazal vybrat spravne metody, k nim spravne pristroje, a taky to s nimi nakonec umel promerit a odevzdat protokol na rozumne urovni.
Samozrejme vse na urovni stredoskolaka, takze ten "black box" bude muset byt vzdy spise "gray box" a samostatnost nebude absolutni, ale jen v ramci jasne vymezenych mantinelu. Zajimaly by me zejmena dve veci:

1)Mohli byset mi prosim nejakym strucnym zpusobem popsat, co byste v oblasti mereni ocekavali od absolventa elektrotechnicke prumyslovky a jestli neni muj vyse uvedeny nazor uplne zcestny? Bylo by velmi prinosne zavzpominat na Vase skoly, a na to, ktere ulohy, merici metody atd. jsou pro Vas velkym prinosem pro soucasnou praxi a ktere naopak staly za ....

2)Mohli byste mi prosim naposilat odkazy na firmy prodavajici v CR merici techniku, jakekoliv ktere Vas napadnou nebo lepe ty se kterymi mate dobre prakticke zkusenosti?
Myslim, ze by bylo dobre mit v parku zastoupene pristroje od starych analogovych prez digitalni standalone, ale pripojitelne k pocitaci az po specializovane pocitacove karty. Ale hlavne takove, aby to bylo co nejvice z praxe. Ruzne skolni stavebnice jsou sice demonstrativni, ale myslim, ze patri spise do tech predmetu nizsich rocniku, kde se ukazuji zakladni principy. V tomhle predmetu by to asi chtelo opravdu ostre meraky, aby az jednou posadite naseho absolventa k osciloskopu nevyvalil bulvy a nedivil se, co je to za divnou televizi.
To ze jsme skola sice neznamena, ze se valime v haldach dolaru, ale na druhou stranu, kdyz neco ma jasnou koncepci a cil, umime toho dosahnout i kdyz je to velmi nakladne (napr. pred par lety jsme realizovali TV studio za nekolik mil. Kc (mame taky obor obrazova a zvukova technika)).

	Hrozne moc predem dekuji za jakoukoliv klidne i pouze drobnou pomoc

					Jakub Serych