Diktafon pres USB

Wek wek@evona.sk
Pondělí Červen 7 18:08:53 CEST 2004

> Co takhle se vyjadrit k tem nasledujicim radkum
No prosim:

> Tak a ted si po sobe vse prectete a reknete mi,
> co jsete "simulaci" FATu dosahl ???
Nic menej a nic viac, nez co som uz napisal.
T.j. nezavislost struktury ukladanych dat od "vnuteneho" formatu (t.j. FAT), a
pritom citatelnost na PC.
A popisovane "zarovnavanie", 1sektorovy cluster apod. mi zjednodusi vypocty
pre FAT.

> Data budete ukladat pekne po sobe.
> Budete si drzet extra tabulku se zacatky kazdeho
> zaznamenaneho bloku a jeho delkou.
No, vlastne staci dlzka, vsakano, ak su pekne jeden za druhym... Ale to je
jedno.
Moze to byt aj uplne inak, fajnsmeker by si mohol naimplementovat ako
"interny" format hoci ext2 :-)

> Dalsi struktury budete vytvaret "online"
> (boot, FAT, direntry - vse prislusne upravene k obrazu svemu) na zaklade
> dalsi tabulky - kde ze co ma vlastne byt a co se vracet :-)))))))
Ani nie. Ta tabulka zarovanych dlzok je len pomocna, je potrebna len pri
citani, a moze sa aj nevytvarat ale prislusne hodnoty sa mozu ad hoc
vypocitavat. Je to len o scitani.

> Nektere struktury budou "natvrdo" vytvorene predem,
> ale take budou muset byt nekde ulozeny :-)))
Len boot sector, aj z neho vlastne len zaciatok. Mohutnych, no,
povedzme 100 byte...

> Pri pozadavku od PC si vse pekne prepocitate, najdete, zohlednite a
> odeslete.
Ano.

> Usetril jste co??? Par (kilo)bajtu na mediu, ale to je prece zbytecne,
> kdyz nestaci 32MB :-))))
V skutocnosti nejde o usetrene data, ale o usetrenu potrebu manipulacie s
nimi.

> Ponekud jste si zkomplikoval SW a prodlouzil vyvoj
> - ne o moc, jen o to vynysleni jiz vymysleneho.
Prave naopak.
- vlastny "filesystem" mi zjednodusi SW na zapis a spravu "diktafonovej"
casti, urobim si to podla svojich predstav
- zjednodusena FAT mi zjednodusi SW na jej simulaciu (je urcite jednoduchsi,
ako implementacia plneho, skutocneho FAT)
- jednoduchsi SW znamena kratsi vyvoj, ci nie?
Pochopitelne, ak uz mate naimplementovany FAT, ako ze MK ma, "plne" riesenie
moze byt jednoduchsie, rychlejsie. Ale to nie je pripad povodneho
dotazovatela, ci ano?

> Relativne jednoduchy wraper prikazu MassStorageClass
> ponekud nabotna a prestane
> byt pruzracne univerzalne jednoduchy,
No a co?

> ale bude natvrdo nasroubovan na neco co se bude tvarit
> jako neco jineho. Proste proc to delat jednoduse, kdyz to jde slozite :-)))
Lebo to JE jednoduchsie.

> Ta myslenka simulace FATu me napadla nekdy pres vikend,
> ale pak se rozlezela - proste vyhnila
A tie slubovane argumenty?

> Presne takhle jsem o tom meditoval,
> nakonec jsem dospel prave k tomu, ze by bylo jednodussi
> vse jiz rovnou ukladat na medium v odpovidajicim formatu.
> Pro uC se mi to zjednodusi - vlastne pocitam (rotuju)
> jen jednou - pri ukonceni zaznamu bloku - v tomto okamziku
> vygeneruji a ulozim direntry a prislusnym zpusobem zaktualizuji
> FATtabulku a ulozim si prvni volny sektor, kam zacnu priste nahravat.
> Nic vic.
A nic menej.
Este raz zdoraznujem, je to pomerne kompletna implementacia FAT.
Ano, da sa zjednodusit, ak sa prinuti format aby formatoval VZDY LEN
FATxx, len N sektorov/cluster, alebo ak si ten format napiseme
sami alebo sa nejako okabati.
Ale ja ponukam este _dalsie_ zjednodusenie.

> Data stale ukladam ciste sekvencne v te 5ti instrukcni smycce :-)))))
Ano, to urcite ano.

> Nic nedelam "on the fly", ale pekne v klidu,
> kdy na to mam spoustu casu :-))))
Inaksie povedane, na konci nahravania to na chvilu "zatvrdne", kym zapise
FAT/dir...
:-)))))))))))))))))
Na druhej strane, pri citani je nejaky "spech"??? Hadam aj u HDD vystavenie
hlaviciek/precitanie sektorov nieco trva...

> Vuci PC jsem naprosto koser at uz se cachuje, nebo ne.
Ale koser som aj ja. Nekoser by mohlo byt len to PC.

> Jsem v klidu a v pohode :-))))
To som rad.

> A kdyz uz jsme u te CF (MMC, SD,etc), tak to ma i ten
> dusledem, ze medium prectu naprosto ve vsech cteckach :-)))
Ano, tak toto je vlastne zakladny, a hadam aj jediny, argument proti.
Mnou popisovane riesenie ide mimo diktafonu citat len ako bulk zaznam.

Este jedna poznamka, moje riesenie nevyzaduje RAM pre sektor (vsetky sektory
sa daju vytvarat on-the-fly). V konecnom dosledku je to v danom pripade asi
jedno, lebo nejaka RAM bude potrebna pre to USB, to neviem presne, ale u
jednocipu byva RAM casto nedostatkovy tovar.

Staci ako argumentacia?

Naozaj to znie ako demagogia?

wek

HOWGH!!!