FFT

Naprstek Jiri-R54332 Jiri.Naprstek@freescale.com
Pondělí Červen 7 09:38:49 CEST 2004

Dobreho dne preji,

  IMHO nedalo, mozna leda zkusit ten for s tim zrcadlenim, jak tu pise pan Donda. Pokud vezmete akorat kus signalu (n vzorku) a udelate nad nimi FFT, dostanete spektrum periodicke funkce, jejiz jedna perioda bude prave ten vektor vzorku, ktere jste tomu FFTcku predhodil.
  Pokud byste udelat IFFT, vyleze Vam z toho zpet signal, ktery bude zacinat a koncit na stejnem miste - proste, aby se dal dobre napojit sam na sebe a udelat tak "spojity" periodicky signal.
  Nicmene, touto "chybou" zkresleni bude uz zatizen i ten frekvencni obraz, ktery vzniknul prvnim prutahem FFT. Netyka se to ale jen vysokych, ci nizkych frekvenci, ale celeho spektra.

  Nikdy jsem nezkousel, jak se pouziti/nepouziti toho ci onoho okna projevi subjektivne pri poslechu postizeneho audia, ale pokud chcete na signalu (nebo presneji na jeho frekvencni skladbe) neco merit, je potreba vhodne okno aplikovat, jinak jsou vysledky zatizeny dost znacnou chybou.

Pevne nervy do noveho tydne preje,

Jirka N.