DC/DC měnič MC34063

Jirka zaloha@volny.cz
Neděle Červen 6 07:36:05 CEST 2004

Zettík Marek napsal(a):
> Zdravím,
>
> dá se použít s tímto měničem FET tranzistor pro zvýšení výkonu? testoval
> jsem, ale vždy mi FET  a měnič vyhořel.

Hmmmm....a ze byste sem dal to svoje? Pak by se slo totiz ev. vyjadrit,
proc to nechodi.

Obecne: MC34063 a podobne obvody nejsou pro buzeni FETu primo vhodne,
protoze nemaji push-pull vystup a nejsou "tvrde" na tylove hrane. Jinak
receno FET potrebuje pro rychle uzavreni odvest pomerne znacny naboj z
gate, coz zajistuje prave zde chybejici "dolni" transistor v push-pull
budici. Lze to dodatecne resit napr. pridanim komplementarniho
emitoroveho sledovace mezi MC a FET.

Dalsi dulezite body:

- step-up nebo step-down zapojeni?

- neprekroceni Ugsmax (byva cca 20V) s ohledem na topologii zapojeni

- zajisteni dostatecneho uzavreni (Ugs->0) a dostatecneho otevreni (Ugs

Jirka