FFT

Ales Donda ales_donda@adsoft.cz
Sobota Červen 5 13:57:51 CEST 2004

Ale ta faze obcas opravdu neni potreba.

FFT lze provadet pouze na ohranicenem mnozine dat a to jeste takovem, ktery
obsahuje 2^x vzorku.

Pokud se tento vzorek symetricky pretocim podle osy amplitudy (v pocatku)
tak tento vzorek bude vykazovat stejne vlastnosti jako kozinova funkce.

Pote provedu FFT a dostanu dve slozky amplitudy. Jedna sinova a jedna
cosinova. Sinova bude rovna nule a tak mi zbyte jenom jedna a tou je
amplituda cosinu.

Nekdy se tomu take rika FCT (force cosine transform).

Pak mne amplituda nezajima.

Ale s jednou veci s vami souhlasim, jestli nekdo rekne ze u FFT je faze
nepotrebna, tak je to blbost. Nicmene v techto systemech se klasicka FFT moc
nepouziva. Obzvlaste ne tam, kde se provadi komprese. A je to logicke, proc
bych tam zanasel dalsi mnozinu dat, kdyz se ji da elegantne vyhnout a tim ji
vyloucit :)

Ales Donda

-----Original Message-----
From: hw-list-bounces@mailman.nethouse.cz
[mailto:hw-list-bounces@mailman.nethouse.cz]On Behalf Of Naprstek
Jiri-R54332
Sent: Friday, June 04, 2004 3:23 PM
To: '[HWnews]'
Subject: RE: FFT

No, chtel jsem rict fazove posuny, frekvencni je samozrejme blbost. Asi
zacina fungovat i ten patek odpoledne ;-)
Myslim si, ze faze se hodi skoro vsude. Zvlast si to myslim hodne nahlas
pred telefonnima lidma, kteri (alespon nekteri) tvrdi, ze se u hovorovych
kompresnich algoritmu pry faze nepouziva, protoze neni treba. :-)

Prijemne patecni odpoledne preje

Jirka N.

---
Příchozí zpráva neobsahuje viry.