OT: vypocet vymeniku ?

Petr Simek psimek@jcu.cz
Pátek Červen 4 16:05:55 CEST 2004

On Fri, 4 Jun 2004, Jan Matejka wrote:

> Protoze toho vic nevim ;-)
> jak uz jsem psal, nerozumim tomu, tipnul bych si, ze se pro
> vypocet pouzivaji nejake napul empiricke vzorce ale kdyz uz je tady
> o tom rec, tak bych se rad poucil.

Jeste mne napadlo k tomu tepelnemu spadu - pri zahrivani te nadrze od
vymeniku se v ni take vytvori tepelny spad, takze se klidne muze stat
ze rozdil teplot uvnitr trubky a vne se nebude moc lisit na vstupu
a vystupu.

> Kdyz jsem si to zkousel predstavit, tak mi vychazi, ze nejvetsim
> tepelnym odporem soustavy (voda uvnitr trubky-stena trubky-voda v
> nadrzi)
>  je prechod mezi povrchem trubky
> a nadrzi horke vody, ve ktere neni velke proudeni. Je to pouze domenka,
> je

Tezko rict, ale kdyz si predstavim ze vedle sebe v jedne vrstve je voda
o ruzne teplote a ta vrstva neni nahore a dole ohranicena, tak bych
rekl ze to proudeni se velice rychle vytvori.