RS 232 na 40m

Ales Donda ales_donda@adsoft.cz
Pátek Červen 4 09:22:20 CEST 2004

Kdyz tak ctu tady ty diskuze, tak mne obcas pojima hruza a divim se co
vsecno maji lide kde instalovany a na cem vsem jedou...

Nedavno jsem byl na jeden konferenci elektrotechniku a tam byl recen takovy
nazor, ze lide povetsinou volaji revizaka jenom kdyz potrebuji kolaudaci,
nebo neco jineho a urad si vyzada platnou revizi...  Je na case aby se zvedl
pocet inspektoru a ti mneli pravomoce si ty revize vyzadat.....

No nic to jen tak na okraj, ted zpatky k vasemu problemu.

Tu linku si udelejte jak chcete, ale pozor na 40metrech se muze klidne stat,
zejmena pokud to neni napajeno ze stejneho okruhu, ze rozdil potencialu bude
velky a signalovou zemi zacne tyct vyrovnavaci proud (Jeho velikost necham
na zdejsi odborne verejnosti, ta si o nem rada poklabosi :)

Pokud zdroj tiskarny bude izolovany a neni tedy duvod aby tekl vyrovnavaci
proud, muze se stat, ze na jeji kostru zavlecete nejake rozdilove napeti
mistnich potencialu. Jeho velikost muze byt ruzna, zpravidla neublizi, ale
nekteri jedinci muzou citit slabe brneni :)

rada:

Jestlize chcete usetrit, pouzijte bud klasicky kabel nebo utp. Ja bych
doporucoval UTP(STP) a jeden vodic paru vzdy pripojit na GND.

UTP se bude hodit az to nebude fungovat a vy tam budete davat opticky
izolovany prevodnik RS232/RS485. Ten bych doporucoval v kazdem pripade,
pokud byste tam nemnel neco jineho nez tiskarnu, kde se v nejhorsim pripade
chybny vytisk vyjede znovu. :)

Ales Donda