Zarivky z GM

VA Elektronik - Andel Vladimir ing. vaelektronik@mirnet.cz
Středa Červen 2 21:35:04 CEST 2004

Olověné baterce to vybití vadí hodně. Vybitím se z kysličníku olova vytvoří síran, který se po delší době mění na nerozpustný (sulfatace baterky) a nejde nabíjením rozložit. Baterie tím ztratí kapacitu a pokud to není gelovka, dá se to zjistit i podle nízké koncentrace kyseliny.
Anděl
  ----- Original Message -----
  From: Jaroslav Buchta
  To: [HWnews]
  Sent: Wednesday, June 02, 2004 6:11 PM
  Subject: Zarivky z GM

  Zdravim
  v patek jsem koupil zarivkova telesa PHILIPS v GM jako vyprodej na soucastky.
  Prekvapilo me, ze za ten peniz (100,-) je to docela nadupana a jeste k tomu plne funkcni vec (trafo, PB aku, elektronika, 2 trubice PHILIPS 18W). Nevi nekdo v cem je zakopany pes?
  Pokud to uz nekdo zkoumal, tak by me zajimalo, jestli je normalni odber z aku cca 0.7A/1 trubici. To vychazi cca 5W, coz se mi zda ze docela dost sviti. Jsou to nejake specialni trubice?
  Jinak aku (gelovy) mel napeti naprazdno cca 4.5V (tedy dost vybity), sel normalne nabit a zda se, ze ma i nejakou kapacitu. Vadi mu tak hluboke vybiti?

  Dik za pripadne podnety, ptam se jen ze zvidavosti.