Umela hlava a SQ (Re: Hi-Fi)

Jaroslav Lukesh lukesh@seznam.cz
Středa Červen 2 12:49:58 CEST 2004

Marek Peca wrote:
> Mimochodem, casto se uci, ze prostorovou pozici poznavaji usi diky
> vzajemnemu fazovemu posuvu signalu -- to by me zajimalo jak, kdyz je

chyba, je to jen pro urcite kmitocty.

> usni labyrint takrka necitlivy na fazi signalu. Dochazi snad k nejake

neni tpo pravda, pro nektere kmitocty je citlivy

> interferenci signalu skrz hlavu a nasledne intermodulaci
> nelinearitou? To se mi zda dost silene. Nevite tohle nekdo?

ucho ma z kazdeho smeru jinou frekv. charakteristiku. Kombinaci vseho
dohromady se zkusenosti ziskavanou od miminovskeho veku lze tak celkem s
vysokou presnosti rekonstruovat pozici zdroje signalu.

Dokonce na to existuji i HW zarizeni, ktere umi prevest ambisonni
nahravku do kvadrofonni (ci jeste zakodovat do pseudokvadra alias Dolby
Surround) a naopak.

--

Jaroslav Lukeš

--
Tento e-mail nemůže obsahovat VIRY
jelikož nepocházi z virózního systému M$ Windows!