Hi-Fi

Jaroslav Lukesh lukesh@seznam.cz
Středa Červen 2 12:45:08 CEST 2004

VA Elektronik - Andel Vladimir ing. wrote:
> Já mám testovací desku pro SQ, kterou kdysi bydal Supraphon. Jsou tam ruůzné
> hudební ukázky. Protože jsem se k SQ zařízení nikdy nedopracoval, poslouchal
> jsem to jen jako stereo a nic zvláštního jsem v tom neslyšel. Mohu to dát do
> MP3, jestli má někdo zájem. Ale když jsou tady odborníci přes HiFi:  říkalo

enkodujte to vsak se zachovanim fazovych posunu, tedy aby tam byl kanal
M a S, nikoli obcas LR a obcas MS, ale porad jenom MS. Pokud pouzijete
LAME enkoder, je to

lame -m f ...

> se, že záznam natočený umělou hlavou a poslouchaný ve sluchátkách obsahuje
> informaci "vpředu - vzadu" a "nahoře - dole" - teda prý jen pro toho, kdo to

ano, to je pravda a nejen pro toho, kdo to umi poslouchat (kdyz je to
natocene hlavou i s umelyma usima).

> umí poslouchat. Není potom SQ jen umělá napodobenina toho, co umí umělá

ne, SQ se koduje fazove do signalu.

> hlava? A nebo to je celé podvod?

Ne, umela hlava je anglicky ambisonic a potrebuje k maximalni vernosti i
umele usi (beze srandy).

--

Jaroslav Lukeš

--
Tento e-mail nemůže obsahovat VIRY
jelikož nepocházi z virózního systému M$ Windows!