Dotaz o nabijeni zalohovacich clanku

Tom Mazouch mazouch@ica.cz
Úterý Červen 1 11:23:19 CEST 2004

david.hankovec@quick.cz wrote:

> Dobry den, potreboval bych radu.
> Potrebuji napajet zarizeni 3mi popr. 4mi NiCd, popr. NiMh. Navic potrebuji
> prubezne zjistovat stav techto clanku, pri vybiti je nabit,
> po nabiti clanku nabijeni vypnout (bez udrzovaciho rezimu, proste nabijeni
> zcela "utrhnout" a clanky zase budou napajet jen aplikaci) a zase dal
> testovat stav aku atd. Problem je, ze potrebuji zapojeni, ktere bude tento stav
> zjistovat napajet bud z techto clanku (coz asi neni moc vhodne) nebo ze  zdroje
> nabijeciho proudu, tim spise by ale melo toto zarizeni (samozrejme pokud
> [...]

Obavam se, ze NiXX je nejmene vhodny chemismus pro takoveto pouziti.
AFAIK neexistuje zpusob, jak zjistit okamzity stav NiXX clanku bez
nutnosti tento vybit nebo bez trvaleho monitorovani Inab/Ivyb, pocitani
a podobnych otravnych cinnosti.
Neslo by pouzit lithium nebo olovo? Myslim, ze na zalohovani by to bylo
daleko lepsi.

  TomM